Co mají společného BBC, Burger King a značka Bagind? Nové logo! A vy jste mezi prvními, kteří uvidí to naše. Přečtěte si, co nás ke změně vedlo a vydejte se s námi vstříc dobrodružství na celý život.
Stejný směr, stejné hodnoty, trochu jiná cesta. Vyrážíme do světa s novou identitou. Čtyři roky jsme vám přinášeli poctivé, ručně vyráběné doplňky z indické pouště. Cesta to byla místy trnitá, ale hlavně plná radosti a dobrodružství. A právě touha po dalším dobrodružství nás, respektive našeho zakladatele Lukáše, zavedla do kolumbijského údolí, kde započala naše nová éra.
Společně chceme po celém světě vyhledávat a spojovat zručné lokální výrobce a jejich výrobky dostávat do vašich rukou. Dennisem to začalo, Lindermanem pokračuje. A nekončí!
Ačkoliv se naše logo mění, stále ještě máme naskladněno spoustu výrobků i obalových materiálů s logem starým. Proto se k vám ještě nějakou dobu budou tyto materiály dostávat. Nechceme totiž plýtvat ani vyhazovat, věříme, že zejména pro packaging najdete smysluplné využití.
“Naše původní logo nám stačilo možná tak první dva roky, kdy jsme byli ve firmě v podstatě jen sami majitelé a měli jsme radost, že se nám ve photoshopu povedlo vytvořit něco, co se líbilo zákazníkům i nám. Později jsme začali narážet na spoustu důvodů, proč o změně uvažovat. Současně jsme potřebovali začít uvažovat nad uceleným konceptem vizuální identity. K tomu se navíc přidala i vize značky jako takové, která se přirozeně od samého počátku brandu posunula a bylo potřeba tomu všemu dát jednotnou formu."
Náš rebranding s sebou nese vizuální identitu, produkt, lidi, kteří značku a firmu tvoří a souběžně s tím i misi a vizi, za kterou chceme jít. "Jednoduše řečeno, tohle je Bagind NO.2, který stálého zákazníka neurazí a zároveň najde zákazníka nového.”
"Se značkou Bagind jsem spojený od samého začátku. Byl jsem u tvoření názvu, prvního e-shopu i první objednávky. Proto mě moc potěšilo, že jsem dostal možnost pracovat společně s Filipem Smékalem na nové identitě," říká Zdeněk Šemro, spoluzakladatel grafického studia Obskuro.
Bagind se vydává novým směrem a současné logo již nebylo vyhovující. Hledali jsme tedy něco, co dokáže zastřešit všechny budoucí vize a projekty. Potřebovali jsme něco, co dokáže znázornit sílu i šířku, a to se nám nakonec povedlo i v samotném logotypu.
Oranžová. Barva, kterou jste již nějakou dobou mohli vídat na sociálních sítích i webu. Je jedním z dalších nosných prvků nové identity. Když jsem si měl v tichosti sám definovat to, co ve mně značka vyvolává, byla to radost, smích, láska, vášeň a obrovské nadšení.
Oranžová je směsice červené a žluté. Právě červená symbolizuje vášeň a zápal Bagind. Žlutá ji doplňuje pozitivitou a energií. A to všechno Bagind prostě je.
Logotyp byl doplněn o symbol kompasu, který dokáže propojit v podstatě všechny aktivity jež značka Bagind plánuje, ať už se jedná o design produktů, digitální nebo offline aktivity.
Kompas
Tím prvním je dobrodružství, zde symbol znázorňuje kompas. Díky dobrodružství celá značka vznikla a nadále chce k dobrodružství inspirovat. Celá koncepce nových produktů závisí na dobrodružství. Je to zkrátka něco neoddělitelného. Zároveň jsme chtěli poukázat na určitý vnitřní kompas, který v sobě každý máme.
Hvězda
Druhým pilířem je spojení nebo přátelství. Navazuje to v podstatě na dobrodružství, díky kterému poznáváme nové možnosti, nové nápady i přátelé. Zásadní myšlenka hvězdy je pro nás také ta, že ať už se díváme na nebe odkudkoliv, díváme se na to stejné nebe, na ty stejné hvězdy. To podporuje myšlenku a nadšení, se kterým Bagind hledá nové příležitosti po celém světě.
"Nová identita znamená pro každého marketingového specialistu obří risk. Skvěle podchycená komunikační strategie může novou identitu dobře prodat a posílit povědomí o značce, ta méně podchycená nakonec může znamenat marketingovou smrt. Bagind je na trhu přes čtyři roky, a i přes desítky tisíc spokojených zákazníků je stále rostoucím lovebrandem, u kterého jde nová identita ruku v ruce se stále se vyvíjející vizí. My jsme se snažili nový vizuál značky pojmout tak, aby byl blízký jak našim zákazníkům, tak lidem, kteří ji tvoří. A věřím, že se nám to povedlo."
"Strategii a provedení nové identity jsme nakonec řešili déle než půl roku. Součástí byl totiž kompletní redesign všech digitálních platforem, webu, našeho packagingu a také našich čtyř kamenných prodejen. Na přípravách se podílelo téměř 15 lidí a nejnáročnější bylo sladit svoje představy. Mohu ale říct, že jsem si po půl roce práce s novým logem zvykl tak, že nemám nejmenší strach z toho, že by ho naši fanoušci nepřijali."
Zadejte prosím vaši e-mailovou adresu. Pošleme vám e-mail, pro obnovení hesla.